Viktigt att vara fin

Har "ni" tänkt på att allt är så utseendefixerat hela tiden. När man säger till ett småbarn tex "ååh vad fiin du är!" Så sätter man igång det redan då! För då lär sig barnet att det är viktigt att vara fin, någonting att sträva efter. Och sen så är det helt sjukt hur överdrivet ordet "ful" är! Varför är det så himla hemskt att vara ful? Så fort nån säger att man är ful så "NEEEEEEJ! DET ÄR DU INTE! TYST!" som om det vore det värsta som skulle kunna hända! Varför bryr sig folk inte lika mycket om egenskaper och talanger och grejer? Om jag säger att jag är dålig på att dansa säger ingen nåt. Men blir det tjock eller ful så blir det kaos. Jag tycker att det är sorgligt med plastikoperationer för tänk att den där personen spenderar pengar på att försöka ändra sitt uteseende. Vad är det man vill uppnå? Vill man duga? Om man vill bli nöjd med sig själv så är det självkänslan som ska fixas! För man kommer ALLTID tycka att något är fel på ens kropp! Och om jag skulle skönhetsoperera mig och sen få tex mer vänner, mer uppmärksamhet så skulle jag bara må dåligt! För då ser man ju hur ytliga alla är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0