Små kläder?



Satt på tunnelbanan förut och tittade lite på människor. Bara jag som märkt att nästan alla tjejkläder är tighta eller typ pyttesmå
? Såg en tjej med svintighta jeans, ett tight linne och en väldigt liten skinnjacka.
Har tänkt lite på det här och det är ju ingen slump dirkekt. Som jag har skrivit tidigare förväntas ju tjejer vara fina/sexiga ganska ofta, då medföljer kanske väldigt små kläder som ska framhäva kurvor och uringningar som ska få brösten att synas. Ganska sjukt egentligen? Hmm. Jag kan tycka att det är fint med tighta kläder ibland, men det har nog snarare med snygghetskraven att göra. När jag gick i sjuan var jag lite osäkrare än vad jag är nu, hade inte upptäckt "feminismen" på samma sätt som nu. Hängde med folk som prioriterade killarnas uppmärksamhet före många andra saker, kände sig uppskattade när killarna tafsade. Då var jag också lite sådär, lite "nu måste jag ha ett tight, urringat linne för att killarna ska tycka att jag är snygg" Ganska ledsamt egentligen.
Och om man tänker efter så är det väl jävligt obekvämt att "vara tjej". Tighta kläder som man ofta inte känner sig bekväm i, färg i ansiktet, klackskor som är svåra att gå i m.m  Ganska jobbigt faktiskt, att många av dom sakerna anses vara kvinnliga. Om man tex inte använder smink och har slappa kläder så kan man klassas som en "pojkflicka". Själv klarar jag knappt av tighta jeans, använder strumpbyxor.
Hmm. Ja, bara lite saker jag har tänkt på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0