Hårdebatten

Omotiverad bild, alltså inte tjejen som hängdes ut på facebook.

Hej jag har inte orkat skriva ett inlägg om hår under armarna pga att jag har så sjukt mycket argument och åsikter om just det här. Vi börjar från början:
En tjej har inte rakat sig i tv.
Hängs ut på fb.
Hånas.
För att..
ha hår under armarna.
Hör ni hur sjukt det låter? Hår under armarna har ALLA. Vissa rakar bort det, vissa låter det vara kvar. Det SKA vara okej att göra hur man vill. Många på facebook skriver "man får välja själv, klart man får ha hår under armarna om man vill, men JAG tycker att det ser vidrigt ut.." Vem fan vågar ha hår under armarna om folk skriver sådär? Vem vågar ha hår under armarna när samhället bara visar upp slätrakade tjejer som vackra?
Alla verkar ha fått för sig att tjejer/kvinnor ska vara helt jävla släta. Sitta och noppa bort ögonbrynen, vaxa bort hår på armar, fittan, armhålor och ben. Hår är ju hår, varför är det inte äckligt på killar? Helt sjukt, helt sjukt.
Sen skriver hatarna i debattforumen "Men det är ett fritt land! jag får säga vad jag vill!" Vad hände med moralen? Klart att jag skulle kunna gå till någon på stan och säga att hen är äcklig och ful. Men vem skulle göra det? Även fast man inte kan bli straffad tekniskt sätt? Det är så de resonerar. De försöker få mobbning till en mänsklig rättighet. En ursäkt till att få trycka ned människor.
Och det värsta med detta är att det inte är några extremister som reagerar, utan helt vanliga människor/kompisar/kompisars kompisar tykcer att hår under armarna är något att skämmas för, något som man SKA ta bort. Sen kommer folk med argumentet att det luktar illa och är ohygieniskt. Bara på tjejer då eller?

Kommentarer
Postat av: Bruden

Din blogg är verkligen fin å peppande :')

2012-04-08 @ 15:00:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0