Hej stereotyper :-)

När jag var mindre läste jag en mangaserie som heter Ranma. Den handar om en kampsportskille som har fått magiskt vatten på sig så att han blir tjej varja gång han får kallt vatten på sig. Den är ganska rolig och knäpp, har med massa konstiga djur, roliga karaktärer och de många av tjejerna är jättestarka o.s.v
MEN det är helt sjukt hur tjejerna/kvinnorna i serien ändå framställs som sexobjekt. Ibland är tjejerna t.o.m nakna.
Ingen av killarna är det. Någonsin. Sen finns det såklart en äcklig snuskgubbe med i varenda mangaserie som ska hålla på och sno trosor och lukta på bh'ar. Helt sjukt. Dessutom kan det inte låtas bli att slänga in lite;
"SLÅSS SOM EN MAN" och "DU MÅSTE VARA EN RIKTIG MAN!"
Det jobbiga är att väldigt mycket anime/manga är fylld med sån här skit, massa tjejer med onaturligt stora bröst och pyttesmåkläder, stereotyper och könsroller. Det är väldigt synd. Gillar ju manga och jag älskade ju Ranma när jag var mindre, men dom kan bara inte låta bli att tillsätta lite sånt här. :-I







Och detta är bara utdrag av en av böckerna..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0