Pluggar



Jag är lite VÄNlig idag! hahahahahahahahahahahahahahahaha

Hejhej sitter och pluggar SO! Har preis haft en livlig diskussion med min lilla pappis om hurvida krig är demokratiska eller inte. I min SObok står det att om en majoritet av riksdagens ledamöter skulle rösta för att gå i krig mot Norge så skulle inte förslaget gå igenom eftersom att krigsförslaget inskränker på de mänskliga fri och rättigheterna. MEN hur kommer det sig att vissa länder (som tex USA) har fått gå i krig TROTS att landet fortfarande ses dom en demokrati? Hmm. Känner mig väldigt gammal just nu. Har fått ganska många vuxenpoäng kan jag säga!
Men fortfarande; vad är det som definerar om ett krig är demokratsikt eller inte?
Hur kan ett land fortfarande vara en demokrati om landet åker till tex Lybien och krigar, om ett krig är odemokratsikt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0