Uppdrag bättre självkänsla



Vad jag tänker göra varje dag är att försöka förbättra mitt självförtroende och min självkänsla.
Jag har egentligen inte så mycket problem med det, jag är en ganska självsäker människa. Dock på senare tid har jag börjat gämföra mig själv med andra männsikor, väldigt ofta tänkt " undrar om den där personen tycker att jag är jobbig nu?" Jag har börjat bry mig väldigt mycket om vad andra tycker, velat vara som andra personer som jag tycker är bättre än mig o.s.v Sen är min självkänsla inte på topp, jag tycker att jag är pinsam, löjlig och tråkig alldeles för ofta. Jag tänker alldeles för negativt också, om allt möjligt; både mig själv och omvärlden.
SÅ! Nu ska jag varje dag skriva 5 positiva saker om dagen, tre negativa saker om dagen, 3 posetiva saker om mig själv och 1 negativ sak om mig själv. Det är bra att inse sina brister och försöka förminska dem, men man måste ju tänka på sina posetiva sidor också! Lite pepp! Jag ska också försöka att kunna känna mig självsäker utan smink/vara ofixad. Vet massa männsikor som inte är vackra (enligt samhället dårå) men som har en jävligt bra utstrålning. Det ska jag jobba på!
Så nu. 3 negativa saker om dagen:
1. Inspelningen idag var lång, efter ett tag blev alla trötta, irriterade och frusna.
2. Jag var trött, också irriterad och jag började nästan grina.
3. Jag fick pissont i magen när jag skulle på en casting på morgonen. Vet ej varför.
5 positiva saker om dagen:

1. Magontet gick över och castingen gick ganska bra.
2. Jag åt pizza och väldigt god sushi.
3. Jag hade skoj med två små barnskådespelare på inspelningen.
4. Jag åt choklad.
5. Jag bestämde mig för att om jag var en frukt skulle jag vara ett granatäpple.
1 negativ sak om mig:

Jag tycker synd om mig själv alldeles för ofta/är martyr.
3 posetiva saker om mig:

1. Jag försöker förbättra mig som person.
2. Jag är bra på att spela teater.
3. Jag gillar mina läppar. (Dom är fina)



Kommentarer
Postat av: Karolinaaa

POSIIIIIITIIIIV HETER DET MOTHAFUCKAH. LOVE U

2012-03-31 @ 23:14:17
URL: http://karolinaba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0